El Arquitecto Como Coleccionista
El atlas de imágenes como dispositivo crítico
Antón Barco, María
Artikulu
honetan collage sistema erabiltzea
defendatzen da arkitekturaren kritika bat irudien bitartez gauzatzeko.
Historian zehar gertatu den arkitekturaren dokumentazio ia gehiena irudiek
osatzen dute, eta ez arkitektoek eskuz egindako irudiek. Ebidentzia hau
oinarritzat hartuta eta Susan Sontag-en esaldi hau aintzat hartuz “to collect photographs is to collect the
world “,
arkitektoaren lanbidea deskribatzen dela dio. Irudiei esker sortzen duen
irudien bildumagile bat dela esaten da.
Irudia tresna
dinamiko moduan defendatzen da, eta ez elementu pasibo moduan. Irudiek gero eta
gehiago inguratzen gaituzte eta nahiz eta historian zehar irudimenean
oinarritutako arkitektura defendatu izan den, irudiak ere probetxuzkoak izan
daitezke eta haien bilduma egoki batek asko lagundu dezake.
Arkitektoak irudimenari
esker eraikitzen du bere buruan eta horretarako irudiak izatea ezinbestekoa da.
Beraz aurrerago esan dudan bezala irudiak gauza dinamikoak dira, haien
konbinaketari esker errealitateak sortu ditzakegunak.
Irudien bilduma honi ATLASA deituko diogu. Atlas hau osatzen
duten elementuek ez dute ikaragarrizko konposizio erakargarri bat izan behar,
funtsa haien arteko loturetan dago eta lehen begirada batean antzeman ezin
daitezkeen kontzeptuetan. Hitz gutxi agertuko dira, irudiek bakarrik hitzegiten
dute. Gainera ez da konfigurazio egoki bat egongo, beti izango dugu era batera
edo bestera konposatzeko modua edo interpretatzeko era. Hasieratik bukaerara
irakur daiteke, baina baita salto izugarriak eman eta zatika irakurri ere.
Atlasa museoekin alderatzen da artikulu honetan.
Izan ere, museo batean sartzen den arte edo bestelako mota bateko bildumek
prozesu bat pasatzen dute museoan ikusgai jartzen diren arte. Hau da, bilduma
hori hartu, sailkapen berri bat eman, eta ikusleari interesgarri egingo zaion
era batean erakusten da. Beharbada ez dira lotura oso ebidenteak izango, hala
nola, garai edo kronologikoki ordenatuta, baina elementu guztien artean sortuko
den lotura berri hori seguraski interesgarriagoa izango da ikuslearentzat eta
honek bere interpretazio edo lotura propioak egin ahal izango ditu.
Konparaketa honi esker ideia hau gure arkitektura
atlasera eraman dezakegu. Irudi edo elementuak hartu, guztiz deskontextualizatu
eta era berri batean ordenatuko ditugu. Haien artean sortuko diren konexio
berriak interesgarriagoak izango dira ziur, eta pertsona berri batek bilduma
hau ikustean bere interpretazio berri baterako aukera daukala sentituko du.
Azken
finean hori izango da ATLASAren helburua, denok ebidenteak edo ezagunak ditugun
kontzeptuak hartu, kontextutik atera eta era berri batean ordenatzerakoan
konexio interesgarri eta berritzaileak sortzea. Beraz gakoa loturetan egongo da
batez ere, eta ez hainbeste irudi bakanetan.
No hay comentarios:
Publicar un comentario